Mamma ❤️❤️❤️




Min mamma... ❤️ Jag fattar inte att detta händer.. Du fick reda på att du hade cancer för ca 2 år sedan.. Du blev opererad, fick ett jätte stort ärr över hela magen. Gick på cellgiftsbehandlingar hela tiden.. Sedan så börja den andra tumören att växa.. Den blev lika stor som den innan, lika stor som en bröd-limpa. Dem operera bort den med i somras, och sa att det nu skulle bli bättre! Hon hade också massvis med små tumörer (tusentals) runt blindtarmen eller någon tarm.. Minns inte riktigt. Som dem inte kunde operera bort utan dem skulle dem försöka bli av med genom cellgifterna. Men hon var ju tvungen att återhämta sig efter sin operation.. Och med tiden så blev hon bara sämre & sämre.. Förut så kunde hon endå gå till centrum & handla, var pigg & glad. Och umgicks med oss, vi åkte hem till min morbror osv.. Men nu senaste månaderna så har hon fått det jätte svårt med andningen.. Hon kunde knappt andas, hon fick andas genom en maskin & kunde knappt gå på toa utan att nästan kvävas.. Så illa var det. Det hade spridit sig till lungorna.. Hon fick åka in lite då & då för att ligga inne någon dag pga det osv.. Hon fick hem massa hjälp-grejer hem. Som säng som man kunde hissa hur man ville ha den osv. Hon kunde inte ligga & sova, så hon har suttit & sovit dem senaste månaderna för hon inte kunde andas när hon låg ner! Läkarna bestämde sig för att limma hennes lungor nu för ca 1 månad sedan.. Det skulle kanske hjälpa att hon kunde andas.. Men dagen innan dem skulle göra denna operation eller vad man ska kalla det så blev mamma super dålig. Hon fick en huvudverk hon aldrig upplevt! Hon fick massa massa medicin mot det, samt massa morfin. Morfin plåster, morfin tabletter, morfin sputor & inget hjälpe! Hon kunde inte ens kissa eller bajsa, när hon gick på toa för att göra antingen 1an eller 2an så svimma hon av ett flertal gånger pga trycket i huvudet.. Dem röntga henne ett flertal gånger & massa annat men fattade inte vad det berodde på, dem såg typ inget! Hon hade väl såhär i kanske 1-2 veckor..? Vet inte riktigt exakt. Det kommer ännu då & då.. Men inte som då. Så dem kunde inte limma hennes lungor eftersom hon var så pass dålig.. Karolinska visste inte längre vad dem skulle göra, hon blev bara värre o värre.. Nu för någon dag sedan så skicka dem henne hit till Löwet, lite närmare oss.. Och hon har fått medicin förgiftning också, hon höll på att försvinna då.. Det var hemskt! Min mormor berätta hur hon blev, att det var det värsta hon sett! Mamma hade också sagt just då "jag dör nu" men mormor fanns där så dem ropa på läkare så dem gav motgift. Fast detta hände på Karolinska innan dem skicka henne hit. Igår fick hon en överdos så hennes hals svullna upp jätte mycket också. Min mamma är jätte känslig just nu pga alla mediciner :( Och idag så berätta doktorn till mig, vi gick in i ett rum, att så som min mamma är nu, så kan det vara att hon kanske bara har något dygn kvar.. Eftersom hon inte kan andas nästan så kanske inte hennes hjärta orkar.. 

Och det här får bara inte hända :( det är min mamma.. mitt allt, min andra halva, min kämpe & solstråle! Hon har alltid funnits vid min sida oavsett vad! Och det vill jag att hon ska fortsätta att vara.. Föralltid.. Det är inte din tur än mamma.. Du har mycket kvar att leva för, många år till :( jag vill bli gammal med dig, jag vill att du ska se när jag får barn, jag vill så mycket!! Och jag mår så jätte dåligt av att se dig såhär.. Från att vara den mest pigga & glada människa till att inte ens orka prata mera.. Inte orka röra sig, orkar knappt dricka själv.. :( snälla.. Du får inte lämna mig! Jag ber till Gud & håller tummarna för att du ska bli bättre min diamant ❤️ Jag älskar dig mest på denna jord finaste & bästa du!! ❤️

Kommentarer
Postat av: Ida

Massa kärlek till dig och din mamma ❤️❤️

2014-12-05 @ 10:16:19
URL: http://idabergmans.se
Postat av: Nathalie

Vilken vacker kvinna!

2014-12-13 @ 23:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0