Vila i frid älskade mamma ❤️ 7.12-2014

Vila i frid min älskade fina mamma 😭❤️ du var så himla stark enda in i det sista.. En riktig kämpe var du! Igenom hela den tid du var sjuk. Jag beundrar dig för att du varit så pass stark hela tiden, alltid... I hela ditt liv har du haft otur, enda sedan du var en liten flicka! Det är sjukt.. Men du har klarat av allt på egen hand mamma.. Och sedan fick du cancer, en hemsk sjukdom!! Varför du.. Även allt du gått igenom, hur sjuk du än varit så har du tänkt på andra före dig. Du har velat alla andras bästa. Du är så himla omtänksam, snäll, fin, underbar & godhjärtad! Jag kan inte fatta att detta har hänt 😔 jag vill inte.. På lördagen 6/12 det var då jag skulle jobba & sedan åka o fira min farmor som jag skrev i inlägget nedanför.. Men jag klarade inte av att jobba så jag sjukanmälde mig & fixade mig så som jag skulle se ut senare på kvällen när vi skulle fira min farmors 70-års dag.. Jag & pappa åkte till sjukhuset, Löwet. Där mamma låg, och direkt när vi kom dit så kom en sköterska fram till mig & sa att det var bra att jag var där o att jag inte borde åka & fira min farmor där på kvällen eftersom min mamma andades så tunnt & att hon kunde gå bort om bara några timmar sa hon. Jag fick som en chock, det fanns liksom inte för mig. Jag tänkte hela tiden att min mamma skulle klara detta eftersom hon varit så pass stark dessa 2 år.. Dagen innan så var det ungefär 6 sekunder mellan varje andetag men då dem dagen (lördagen) så var det bara 2 sekunder mellan varje andetag! Vi var hos mamma hela dagen, det kom massa folk dit för att hälsa på henne en sista gång... Hon kunde inte prata, öppna ögonen eller något.. Hon bara låg där 😔 Jag John mormor Carita & min lilla kusin sov över där i samma rum som mamma.. Och vi alla fick vara ensamma med henne i rummet för att säga det vi ville säga, det var så jobbigt 😭 På natten så la vi alla oss runt 2 men mormor var uppe med mamma längre.. Jag sov jätte oroligt & vakna flera gånger & kolla till mamma så att hon andades. En gång så tyckte jag att det inte såg ut som att hon andades så jag gick upp o kolla på henne men då börja hon andas igen så jag gick & la mig igen.. Vid 08:20 väcker min moster Carita oss alla att vi skulle vakna! Det var just då min mamma hade tagit sitt sista andetag 😔 Min moster hade stått vid mamma & bad högt för henne & tacka för den tid dem haft osv det var då min mamma tog sista andetaget... 😭 Vi ringde alla o berätta & alla kom dit! Jag & Carita fick sedan åka hem till mamma för att hämta kläder som vi skulle sätta på henne efter att dem tvättat henne. Vi hjälpte till att tvätta mamma, klädde på henne sedan måla jag hennes naglar & sminka henne ❤️ Det var så jobbigt.. Men jag vet att du är på en bättre plats, du slipper lida nu.. 7 december 2014 kl: 08:20 lämna du oss.. Jag älskar dig mest i hela världen mamma ❤️❤️❤️❤️







Mamma ❤️❤️❤️ världens bästa

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jag beklagar sorgen innerligt. Sänder styrka med böner mot ovan. Cancer är hemsk sjukdom. Som inte borde drabba någon. Jag känner inte dig och kan inte säga att jag vet hur det känns just för dig..Men jag har förlorat min moster i cancer. Trodde heller aldrig att det skulle gå så långt utför som det gjorde. Men en sak är säker, hon slapp lida så som hon gjorde, när cancer tog sitt. Cancern tog hennes kropp, hennes liv här, men inte hennes själ. Även om hon inte är kvar, så är hon för evigt med mig, i varje andetag i mitt hjärta. Nära. Jag ska be för din Mamma, dig och Er familj. Må hon vila ifrid! Gud välsigne dig.

2014-12-13 @ 23:02:32
Postat av: diana

Hej, jag har följt din blogg till och från jätte länge nu och jag måste bara säga att jag blev riktigt ledsen för din skull, cancer är något riktigt tufft att gå igenom...men du är så himla stark och kommer att klara dig igenom det här. massa kramar ♥

2014-12-14 @ 12:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0