.. :(

Det är så jobbigt.. Ingen förstår hur jobbigt jag har det.. Ingen. Och det som är ännu jobbigare är att jag har ingen som finns där för mig heller. Jag har mina vänner & familj absolut, men med min familj så pratar vi inte om det typ.. Bara när jag är hos tex Ismo & Shella, o med mormor.. Vi brukar prata om mamma. Men inte så ofta jag är med dem. Har mina vänner, men inte så att jag har dem nära mig hela tiden osv. Och min pappa & jag är likadana (känslokalla) vi kan inte prata eller visa känslor. Så vi pratar inte heller om det.. Och John kan jag inte heller prata med..

Jag har ingen som finns där riktigt.. Och jag har inga syskon (ingen jag kan räkna med iallafall). Så jag försöker visa mig glad & stark hela tiden.. Ingen fattar hur jobbigt det är 😭 var tvungen att skriva av mig lite för jag mår så dåligt just nu!! Allt är skit runt om mig för tillfället.. 

Fattar inte ens hur folk kan vilja vara dumma mot mig just nu, och inte vilja finnas där & stötta mig när jag mår dåligt. Människor runt om mig måste räkna med att jag kan ha humör-svängningar & bli arg, ledsen o säga dumma saker just för att jag går igenom detta & håller allt inne sen tillslut spricker jag för mista lilla. Dem måste förstå det. Men vissa gör inte det & väljer att låta mig må dåligt ännu mer 😔 det gör så ont i mig att ha sånna människor (som jag bryr mig om) runt om mig o behandla mig så.. Dem förstår verkligen inte...

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Linnea,
Jag har två vänner som går igenom samma sak just nu då bådas pappor gått bort i samma hemska sjukdom också nu i december.

Se till att umgås med folk så ofta du kan, om möjlighet finns så ta ledigt från jobbet bara några dagar (om det inte får dig att glömma för ett tag såklart).. och det viktigaste - prata! Gå till en psykolog/terapeut bara för att få prata av dig, berätta minnen och gråta. Kanske att det ändå vore skönt att träffa en "utomstående" du inte behöver känna dig "stark" inför.

Av erfarenhet tycker många att det är jobbigt att själv behöva kontakta utomstående för samtal men be någon vän/din pappa göra det åt dig om det skulle behövas. Ingen dömmer dig.

Kram

2015-01-09 @ 20:29:17
Postat av: Amanda

❤️

2015-01-10 @ 17:47:22
URL: http://anatascha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0