Mammas begravning.. 2 januari 2015 ❤️














Idag 2 januari 2015 Kl: 11:00 var det mammas begravning i Hammarby kapell. Innan vi åkte dit så åkte jag pappa & Mirja förbi centrum för att köpa en röd ros var att lägga på själva graven där ute efter själva ceremonin. Sedan åkte vi till Hammarby kyrka att vi var där halv 11, så att vi var där lite innan alla andra kom.. Vi fota lite & prata med Raimo "prästen" osv. Sedan börja folk att komma & lite över Kl 11 så börja ceremonin. Och så spela dem upp våra låtar vi valt ut & så uppträdde Demitri! Jag hade valt ut låtarna: Celine Dion - because you loved me & Whitney Houston - I Will always love you. ❤️ Valde dem eftersom min mamma tyckte om dem låtarna & att jag tycker dem är fina! Allt var jätte bra & fint. Efter själva ceremonin så gick alla ut & jag bar mammas aska som låg i Unan.. Med mormor & John gående bredvid mig. Min pappa fota, och alla andra gick bakom oss.. Det var jobbigt! 😔 Sedan så skulle vi hissa ner Unan i jorden då min morbror Ismo fick hjälpa till. Sedan gick jag fram & la våran stora bukett + min röda ros där. Sedan gick alla efter mig, familj efter familj & la sin bukett/ros. Jag är jätte glad att mina fina vänner var där & deltog ❤️ uppskattar det, de betyder jätte mycket! Och alla andra som kom, självklart. Efter det så åkte vi till en lokal vid centrum där det bjöds på mat osv.. Vi var där i några timmar sedan åkte jag & John hem till honom.. 

Mamma.. Vila i frid! Nu är du på en bättre plats, du slipper lida nu. Du kommer alltid att leva kvar i våra hjärtan o minnen. Jag kommer alltid att minnas dig som den starka självständiga fina kvinna. ❤️ Du har alltid tagit hand om mig, funnits där för mig, och ställt upp hela tiden. Du var så himla stark, det har du alltid varit. Enda in i det sista.. Min kämpe! Jag beundrar dig för hur stark du var!! Allt du gått igenom, du har tagit dig igenom det på egen hand. Alltid. Du hade skrivit i din dagbok att du kände dig orättvis mot mig att du inte har gett mig några syskon. Men så ska du verkligen inte känna, och det sa jag till dig dagen innan du lämna oss.. För jag hade inte kunnat ha det bättre än jag haft.. Du & pappa har varit bäst mot mig. Hela tiden! Du ska inte ångra något. För du var som en syster för mig men samtidigt min mamma. Jag saknar dina kramar, och dina pussar på min kind, att hålla din hand, att känna din goda doft, att vi retades med varandra, jag saknar allt med dig mamma 😔❤️ Helt sjukt att jag aldrig kommer kunna röra vid dig igen... Du lämnade alldelles för tidigt. Du hann bara bli 41 år 😭 Jag älskar dig mest i hela världen!!! ❤️

Kommentarer
Postat av: A

Mitt hjärta gör så ont när jag läser det här inlägget.. mina tårar bara sprutar varje gång du skriver något om din mamma. Huvudsaken är att din mamma slipper få lida nu.. och att hon har fått dig som dotter samt att hon kämpat sig igenom livet och klarat sig. Vila i frid! Jag brukar alltid se hur din mamma brukar kommentera dina bilder och hur fin relation ni verkade ha. Hoppas att din mamma har det bra.. <3 STOR kram

2015-01-05 @ 00:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0